طراحی کاتالوگ ، طراحی بروشور ، طراحی ست اداری

۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

تعریف لوگو و آرم

تعریف آرم و لوگو 

لوگو یا آرم نشان چیست ؟ می توان گفت لوگو یا آرم یک نشانه گرافیکی است که به صورت اشکال، متون یا ترکیبی از هر دو توسط طراح خلق می شود. لوگو صورت کار یا خدمات شما می باشد که توسط لوگو می توانید نوع کار یا خدمات خود را سریعتر به مخاطبین مورد نظر معرفی کنید. لوگو صورت برند تجاری شما می باشد که باید توجه ویژه ای به آن داشت. در طراحی لوگو باید دقت کنید که نه تنها ظاهر و زیبایی آن مهم است بلکه باید لوگو اهداف و خدمات شما را به راحتی منتقل کند. توجه کنید که لوگو با آرم و نشانه متفاوت هستند و نباید آنها را با هم اشتباه  بگیرید. شما می توانید در طراحی لوگو خلاقیت به خرج دهید و از تصاویر ، پیکتوگرام ، نوشتار، برند ، رنگ سازمانی یا ترکیبی از همه استفاده نمایید.

طراحی لوگو حرفه ای

چگونه یک لوگوی حرفه ای و خاص طراحی کنیم ؟
برای طراحی یک لوگوی حرفه ای و خاص ابتدا باید هدف از خلق لوگو را مشخص کنید.بعد از طراح لوگو بخواهید چند طرح اولیه برای شما اجرا کند تا به طرح نهایی برسید. ذوق و خلاقیت در طراحی لوگو امری مهم و حیاتی می باشد که باید نکات مهی همچون : رعایت رنگ سازمانی و اصول طراحی لوگو را مشخص کنید. توجه کنید که لوگو ارتباط بین برند و  خدمات شما با مخاطب است و انتقال پیام به مخاطب امری مهم و ضروری است.

تعریف نشانه :

نشانه علامت با اشکال ساده یا هندسی می باشد که باید به مخاطب مفاهیم مدح نظر را برساند.
در طراحی نشانه توجه کنید که باید در عین سادگی بتواند در انتقال پیام مؤثر باشد. نشانه چهره و صورت برند شما است بنابراین طرح نهایی آن باید خلاقانه و گیرا باشد به طوری که بتواند با یکبار مشاهده در ذهن مخاطب بنشیند.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
طرح برتر

معنای کاتالوگ

معنای کاتالوگ، کاتالوگ چیست ؟

معنای کاتالوگ را می توان مجموعه ای از اطلاعات در مورد خدمات، محصولات باشد این اطلاعات همانند یک بازار یاب همیشه در دسترس در اختیار مردم قرار می گیرد. کاتالوگ می تواند شامل محتوایی شامل عکس ،متون و جداول باشد. هر چقدر که از تصاویر با کیفیت خود در کاتالوگ استفاده کنید می توانید خروجی نسبتا بهتری دریافت کنید. بعضی از افراد هستند که بروشور و کاتالوگ را یکی می دانند و تفاوت میان آن دو ( طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور) را نمی دانند. کاتالوگ یک رابط میان تولید کننده و مصرف کننده می باشد که می تواند نقش یک واسطه یا همان بازار یاب را ایجاد کند.  در طراحی کاتالوگ خود می توانید اطلاعات را به صورت فهرست ایجاد کنید. کاتالوگ و بروشور را می توان راهنمای محصول یا خدمات در نظر گرفت. طراحی خلاقانه کاتالوگ یکی از ابزار های تبلیغاتی پر رقابت در جهان است که طرفداران خاص خود را دارد. ممکن است کالایی را خریداری کرده اید و طریقه ی استفاده آن داخل آن نوشته شده است به این کتابچه کاتالوگ یا بروشور می گویند.

موارد استفاده از کاتالوگ : 

از کاتالوگ می توان در شغل های مختلف استفاده نمود.فرقی نمی کند شما یک خدمات را ارائه می دهید یا یک محصول را جهت فروش معرفی می کنید. شما با کاتالوگ یا دفترچه راهنما این امکان را به کاربر می دهید تا بتواند محصول یا خدمات را انتخاب نماید.مصرف کننده همیشه به دنبال نیاز خود می باشد و این تولید کننده یا خدمات دهنده هست که باید با کاتالوگ به مشتری کمک کند تا بتواند نیاز های خود را برطرف نماید.

بیشترین مصرف کاتالوگ در سایز A4  می باشد. توجه کنید که کاتالوگ معرف برند یا خدمات شما می باشد. استفاده از اشکال و عکس های گرافیکی با کیفیت می تواند در طراحی کاتالوگ بسیار تاثیر گذار و روی تصمیم مخاطب مؤثر باشد.
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
طرح برتر