طراحی انواع سربرگ

در نامه های سازمانی بهتر است (مکاتبات اداری) از سربرگ متناسب استفاده شود. معمولا طراحی سربرگ در بالا و پایین نامه های اداری قرار می گیرد. بهتر است از رنگ سازمانی در طراحی سربرگ خود استفاده نمایید.از مزیت های سربرگ این است که می توانید از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی کوچک اما مؤثر استفاده نمایید.

چند توصیه برای طراحی سربرگ :

بهتر است قبل از طراحی ابتدا به اندازه سربرگ توجه کنید که چه میزان طرح سربرگ کاغذ شما را پوشش می دهد. به گرماژ کاغذ خود توجه کنید هر چقدر گرماژ کاغذ و جنس کاغذ مرغوب و بهتر باشد در جذب کاربران نیز موفق تر هستید.
استفاده از کاغذ های طرح دار یا طرح برجسته هم می تواند پیشنهاد خوبی باشد. نکته دیگر در طراحی سربرگ شرکت مورد توجه است رنگ و هارمونی رنگ آن است که باید توجه ویژه ای به آن داشت.

چه اطلاعاتی را می توان در سربرگ استفاده نمود ؟

در مرحله اول از طراحی سربرگ بهتر است لوگوی خود را در بالای سربرگ و نام سازمان خود را در زیر آن قرار دهید. شما می توانید شماره ثبتی شرکت خود را سربرگ قرار دهید با اینکار شما به مخاطبین خود این تضمین را می دهید که با یک شرکت معتبر همکاری می کنند به عبارت ساده تر اعتماد مخاطبینی که با شما در ارتباط هستند جلب می شود. بهتر است در گوشه ی بالا یک بخش را برای درج تاریخ و شماره پیوست بگذارید با این کار می توانید به سربرگ های خود نظم بخشیده و آنها را به عنوان مدرک آرشیو بندی کنید. اطلاعات کامل تماس خود را در پایین سربرگ قرار دهید.

دقت کنید درج اطلاعات سربرگ را شلوغ و بی نظم نکند. طبق استاندارد طراحی سربرگ ( آرم یا نشان شرکت به همراه تاریخ و شماره ثبتی ) در بالای سربرگ قرار بگیرد و مابقی اطلاعات ( اطلاعات تماس ) در قسمت پایین سربرگ قرار گیرد.